UMNO Tak Pernah Insaf

Saya sangatlah susah hati kepada UMNO, sebab dia buat banyak benda yang merugikan bangsa dan agama, dan dia tidak pernah insaf walaupun sudah kalah dalam PRU-12, Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Kenapa saya kata demikian?

  1. Pasal Air di Negeri Selangor: Khir Toyo dulu sudah jual air kepada syarikat syabas menyebabkan harga air di negeri selangor makin hari makin naik. Kerajaan negeri sekarang mahu beli itu syarikat, tapi para kapitalis dalam BN tak mahu kasi. Ini sangatlah menyusahkan rakyat. Saya anggap ini semua dosa BN zaman itu yang terpaksa ditanggung oleh rakyat.
  2. Sudah lama rakyat menjerit supaya kerajaan BN jangan degil bahawa budak-budak sekolah tidak betul belajar bahasa inggeris melalui mathematic dan sains. Ibarat yang dikejar tak dapat, dikendong tercicir. Tapi ini UMNO tidak insaf. Malahan dia sudah bikin tipu rakyat konon itu metolong tinggikan bahasa inggeris, tetapi budak-budak periksa bahasa itu pun jatuh juga. Yang lembaga peperiksaan naikkan graf keputusan maka baguslah keputusan maths dan sains, tapi markah mata pelajaran inggeris kenapa merosot? Apa sudah jadi?
  3. Ini ransangan mini baget, UMNO mahu besarkan sekolah jenis tamil. Apa pasal UMNO mahu bantu dan banyakkan sekolah tamil pun saya tidak faham, sedangkan sekolah tamil banyak melahirkan samsing-samsing. Di negeri sri langka sampai sekarang pun dia buat jahat. Malahan itu airport sri langka tamil elam boleh bom. Hai apa sudah jadi UMNO

Saya ingat Umno mesti bungkus lagi, sebab dia banyak tidak insaf, banyak susahkan dan banyak tipu.

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive