UMNO belum mahu sedarkan diri
 
 
Walaupun sudah kalah banyak kali, tapi UMNO masih tidak sedarkan diri dan tidak mahu muhasabah, hingga sanggup menyerahkan kerusin ADUN Bukit Selambau kepada calon MIC.
 
Semua orang tahu MIC belum lagi diterima oleh masyarakat tamil di Malaysia, dan kemarahan pengundi akan dibuktikan sekalai lagi samada rakyat akan keluar mengundi calom pembangkang, undi rosak, mapun tidak keluar mengundi.
 
Ahli-ahli UMNO sudah lama bersabar dengan  sikap pemimpin yang ditugaskan memilih calon, tetapi kerana politik, kerana kuasa, UMNO sanggup menjual bangsa dan kepercayaan ahli.
 
Jika sikap UMNO yang tak mahu mengubah ini berterusan, perlukah ahli-ahli UMNO menyokong calon MIC jadi calon BN di Bukit Selambau nanti? Jawabnya adalah bacul jika berbuat demikian.
 
Umum sudah tahu, MIC adalah satu-satunya parti dalam BN yang menikam dari belakang dengan memperlecehkan kepimpinan UMNO apabila BN kalah dalam PRU-12 tahun lepas, sedangkan kekalahan BN seharusnya dipikul sama oleh semua orang dalam BN, tetapi MIC menyalahkan UMNO.
 
Saya percaya UMNO perlu memebetulkan segera sebelum penamaan calon sekejab lagi, supaya BN akan terus ditendang dari poltik dan kuasa negara.


Make the most of what you can do on your PC and the Web, just the way you want. Windows Live

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive